Kelionės sutarties (toliau – Sutartis) Bendrosios sąlygos taikomos UAB „Ornitostogos” / Ornitostogos.lt (toliau – Organizatorius, Šalis) organizuojamoms kelionėms (toliau – Kelionė) ir nustato Organizatoriaus be jo organizuojamas Keliones užsakančių ir/ar jose dalyvaujančių asmenų (toliau – Keliautojas, Šalis) teises, pareigas, atsakomybę bei kitus tarpusavio teisinius santykius.
1. SUTARTYJE VARTOJAMOS SĄVOKOS
1.1. Organizatorius – Kelionę organizuojanti UAB „Ornitostogos“, įmonės kodas 305010841.
1.2. Keliautojas – fizinis asmuo arba juridinis asmuo, sudaręs su Organizatoriumi Sutartį; arba bet kuris(-e) ne jaunesnis(-i) nei 14 metų fizinis (-iai) ar juridinis (-iai) asmuo (-ys), kurio (-ių) vardu Sutartį sudarantis asmuo perka Kelionę (toliau – Naudos gavėjas); arba bet kuris (-e) fizinis (-iai) ar juridinis (-iai) asmuo (-ys), kuriam (-iems) Sutartį sudaręs asmuo arba bet kuris Naudos gavėjas perleidžia savo teisę į Kelionę, jeigu toks perleidimas leidžiamas pagal šios Sutarties sąlygas.
1.3. Kelionė – Organizatoriaus organizuojamas gamtos stebėjimo turas ar kita pažintinė kelionė Lietuvoje ir/arba užsienyje, į kurią pageidauja vykti ir/ar kurioje pageidauja dalyvauti Keliautojas, priklausomai nuo Kelionės tipo ir/ar Keliautojo pageidavimo, vykdoma Keliautojui savarankiškai rūpinantis transportu arba naudojantis Organizatoriaus organizuojamomis transportavimo, vežimo paslaugomis transporto priemonėmis (automobiliais, safari džipais, mikroautobusais, autobusais, lėktuvais ir kt.) (toliau – Transporto priemonės). Detalus Kelionės aprašymas ir jos organizavimo sąlygos pateikiamos šios Sutarties Specialiosiose sąlygose.
2. ŠALIŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PAREIŠKIMAI
2.1. Organizatorius įsipareigoja:
2.1.1. Organizuoti Keliautojui Kelionę pagal programą, nurodytą kataloge, Organizatoriaus interneto svetainėje www.ornitostogos.lt el.laiškuose ar kitoje Kelionę aprašančioje medžiagoje, kuri nurodyta šios Sutarties Specialiosiose sąlygose, yra neatskiriamas šios Sutarties priedas.
2.1.2. Užtikrinti Keliautojui visų Sutartyje nurodytų paslaugų tinkamą teikimą, atsižvelgiant į teisėtus Keliautojo lūkesčius, nepriklausomai nuo to, ar šias paslaugas turi teikti pats Organizatorius, ar Organizatoriaus pasirinkti ir pasitelkti paslaugų teikėjai ir/ar partneriai.
2.1.3. Nesurinkus minimalaus Keliautojų skaičiaus, kuris nurodomas šios Sutarties Specialiosiose sąlygose arba Kelionę aprašančioje medžiagoje, pranešti Keliautojui apie Kelionės atšaukimą, šios Sutarties nutraukimą ir Kelionės kainos grąžinimo sąlygas likus ne trumpesniam nei šios Sutarties Specialiosiose sąlygose nurodytam laikui.
2.1.4. Organizatoriui įvertinus, kad nepalankios oro sąlygos ir/ar gamtos reiškiniai iš esmės gali įtakoti Kelionę ir/ar dėl jų gali būti nepasiekti Kelionės tikslai, pranešti raštu apie Kelionės atšaukimą, šios Sutarties nutraukimą, Kelionės kainos grąžinimo sąlygas ir/arba Kelionės laiko pakeitimą, esant tokiai galimybei (Keliautojas gali pasirinkti jam priimtiniausią alternatyvą). Atsižvelgiant į tai, kad Organizatorius yra savo veiklos srities profesionalas ir jo teikiamos Kelionių organizavimo paslaugos yra išimtinai susijusios su oro sąlygomis ir/ar gamtos reiškiniais, kurie nepriklauso nuo Organizatoriaus valios, tačiau gali turėti reikšmingos įtakos jo teikiamų paslaugų ir Kelionės kokybei, Keliautojas įsipareigoja nereikšti pretenzijų Organizatoriui atšaukus Kelionę ir/ar pakeitus jos laiką dėl numatomų Kelionės metu gamtos sąlygų ir/ar reiškinių, kurie gali reikšmingai neigiamai įtakoti Kelionę.
2.1.5. Grąžinti Keliautojui Kelionės kainą, kai Organizatorius Kelionę atšaukia nesurinkus minimalaus Keliautojų skaičiaus arba dėl nepalankių oro sąlygų ir/ar gamtos reiškinių. Organizatoriui tinkamai pranešus apie Kelionės atšaukimą ir grąžinus Kelionės kainą, laikoma, kad Organizatorius tinkamai įvykdė sutartinius įsipareigojimus ir Keliautojas jokių pretenzijų dėl to nereiškia.
2.1.6. Dėti maksimalias pastangas, panaudoti visas savo turimas žinias, patirtį ir įgūdžius, kad Kelionės tikslai, nurodyti šioje Sutartyje ir Kelionę aprašančioje medžiagoje, būtų įgyvendinti. Aiškumo dėlei, Šalys susitaria, kad Organizatorius negali įsipareigoti ir neįsipareigoja užtikrinti aplinkybių, nepriklausančių nuo jo valios, įskaitant, bet neapsiribojant, oro, gamtos sąlygų, gamtos reiškinių, laukinės gyvūnijos elgsenos ir kt. Keliautojas pareiškia, kad aiškiai tai supranta ir dėl to jokių pretenzijų nereikš.
2.1.7. Iki Sutarties pasirašymo pateikti Keliautojui informaciją, kurioje būtų pateikta tiksli ir neklaidinanti informacija apie Kelionę, priklausomai nuo Kelionės tipo: kur vykstama, Kelionės maršrutą (išvykimo, grįžimo vietas, datas ir laiką bei lankomas vietas ir šalis, nurodant datas, kada į jas vykstama ir išvykstama) ir jo pakeitimus, Kelionėje teikiamas paslaugas, numatytas Kelionę aprašančioje medžiagoje, transporto priemones, kuriomis vykstama, apgyvendinimo tipą, objekto vietą, patogumų lygį ir pagrindinius ypatumus, maitinimą, užsienio šalių, jei į jas kurias vykstama, pasienio formalumus ir vizų, jei yra reikalingos, gavimo tvarką, įvežamų daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų reikalavimus, Sutarties įforminimo tvarką bei sąlygas, Kelionės kainą, kuri turi būti sumokėta iš anksto, kitą jos apmokėjimo tvarką bei sąlygas.
2.1.8. Tais atvejais, kai Organizatorius Sutartimi įsipareigoja suteikti Keliautojui apgyvendinimo paslaugas, atitinkančias konkrečią kategoriją pagal priimančiosios šalies taisykles, nenurodant konkretaus apgyvendinimo paslaugų teikėjo, Organizatorius iki Sutarties pasirašymo privalo informuoti Keliautoją apie apgyvendinimo tipą, kategoriją bei maitinimą.
2.1.9. Priklausomai nuo Kelionės tipo, prieš Kelionę Keliautojui pateikti reikalingus bilietus, kitus Kelionės dokumentus, kuriuos pagal šią Sutartį turi pateikti Organizatorius, informaciją apie tarpines stoteles ir sustojimo laiką, buvimo vietą bei informaciją apie Transporto priemones, Organizatoriaus atstovų ir/ar jo partnerių kontaktinius duomenis ar vietinių kelionių agentų, į kuriuos Keliautojas galėtų kreiptis pagalbos, kontaktinius duomenis, jei tokių kelionių agentų nėra, Keliautojui nurodyti telefono numerį, kuriuo jis galėtų skambinti nenumatytu atveju, ar informaciją, kuri jam padėtų susisiekti su Organizatoriumi ir (ar) kelionių agentu, informaciją apie šalių, į kurias vykstama, epidemiologinę būklę, imunoprofilaktikos reikalavimus, kuriuos reikia įvykdyti vykstant į kelionę, informaciją apie sveikatos draudimo įforminimo tvarką, informaciją apie neprivalomas draudimo sutartis, pagal kurias atlyginamos Keliautojo išlaidos dėl organizuotos Kelionės atšaukimo arba pagalbos išlaidos, informaciją apie valiutų keitimo sąlygas ir tvarką. Bet kuriuo atveju, Šalys aiškiai pareiškia iš susitaria, kad šią informaciją Organizatorius pateikia Keliautojui gera valia ir informavimo tikslais, tačiau neprisiima jokios atsakomybės už Keliautojo pasinaudojimą šia informacija ir savo teisių remiantis šia informacija įgyvendinimą.
2.1.10. Kai Sutartis sudaroma nuotolinės prekybos būdu (Keliautojui užpildžius registracijos formą Organizatoriaus interneto svetainėje (ar kitoje elektroninės prekybos sistemoje)), laikoma, kad Sutartis sudaryta: i) šiomis bendrosiomis sąlygomis, kurios skelbiamos oficialioje Organizatoriaus interneto svetainėje (ar kitoje elektroninės prekybos sistemoje) ir su kuriomis Keliautojas susipažįsta ir sutinka patvirtindamas tai Kelionės užsakymo metu, ir ii) specialiosiomis sąlygomis, kurios pateikiamos registracijos patvirtinime, jį papildančiuose Organizatoriaus el. laiškuose bei kitoje Kelionę aprašančioje medžiagoje Organizatoriaus interneto svetainėje (ar kitoje elektroninės prekybos sistemoje), jei Šalys nesusitaria kitaip.
2.1.11. Nedelsiant suteikti Keliautojui, kuriam kyla sunkumų, reikalingą pagalbą Kelionės metu ar esant CK 6.212 straipsnyje apibrėžtos nenugalimos jėgos aplinkybėms (Force Majeure) (įskaitant, bet neapsiribojant, įvykus žemės drebėjimui, potvyniui, ugnikalnio išsiveržimui ar kitai stichinei nelaimei, kilus karui, įvykus perversmui, epidemijai ar pan.) (toliau – Nenugalima jėga), arba pasirūpinti, kad tai padarytų Organizatoriaus pasitelkti paslaugų teikėjai ir/ar partneriai. Jei pagalba Keliautojui yra reikalinga dėl priežasčių, kurios atsiranda dėl Keliautojo tyčinių veiksmų ar aplaidumo, Organizatorius turi teisę už tokios pagalbos teikimą imti atlygį, kurio dydis negali viršyti Organizatoriaus patirtų faktinių išlaidų.
2.1.12. Grąžinti Keliautojui visus ar dalį Kelionės kainos ne vėliau kaip per 14 dienų nuo Sutarties nutraukimo dienos, kai tokia pareiga nutraukus Sutartį Organizatoriui atsiranda atsižvelgiant į šios Sutarties sąlygas.
2.2. Keliautojas(-ai) įsipareigoja:
2.2.1. Laiku sumokėti už Kelionę. Sutarties Specialiosiose sąlygose nurodoma bendra Kelionės kaina visiems Sutartyje nurodytiems Keliautojams. Į kelionės kainą neįskaičiuota skrydžių bilietai, paso, vizos, skiepų, papildomų draudimų įsigijimo kaina, kurių įsigijimu privalo pasirūpinti pats Keliautojas, bilietai į mokamus objektus ir/ar kiti papildomi mokesčiai, nebent Sutarties Specialiosiose sąlygose nurodoma kitaip. Esant teisės aktuose ar šioje Sutartyje numatytoms sąlygoms grąžinti pagal šią Sutartis sumokėtas sumas, Organizatorius jas grąžina į tą pačią sąskaitą, iš kurios jos buvo sumokėtos.
2.2.2. Laiku pateikti visą reikalingą, tikrovę atitinkančią ir teisingą informaciją bei dokumentus, reikalingus Organizatoriui įvykdyti šią Sutartį;
2.2.3. Laiku atvykti į pirminę bei Organizatoriaus atstovo nurodytas išvykimo vietas, laikytis Organizatoriaus nurodymų dėl Kelionės ar atskirų jos dalių vykdymo. Keliautojui neatvykus Organizatoriaus atstovo nurodytu laiku, Keliautojo laukiama ne daugiau kaip 15 (penkiolika) minučių nuo nurodyto laiko. Keliautojui neatvykus, Kelionė ar jos sudėtinė dalis pradedama be neatvykusių asmenų, kurie netenka teisės dėl to reikšti bet kokias pretenzijas ir neturi teisės reikalauti Kelionės kainos ar jos dalies grąžinimo.
2.2.4. Kelionėje laikytis viešosios tvarkos, tarptautinių keleivių vežimo taisyklių, bagažo gabenimo tvarkos ir į šalį įvežamų daiktų kiekio, skaičiaus ir draudimų reikalavimų; vykdyti pasienio ir muitinės tarnybų nurodymus.
2.2.5. Vykstant į Kelionę su nepilnamečiais vaikais, laikytis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. vasario 28 d. nutarimu Nr. 302 patvirtinto Vaiko laikino išvykimo į užsienio šalis, nepriklausančias Šengeno erdvei, tvarkos aprašo.
2.2.6. Atsakyti už Kelionės metu padarytą žalą (sugadintą ar prarastą Keliautojui suteiktą Organizatoriaus inventorių, apgyvendinimo vietų inventorių, transporto priemones ir kt.). Jeigu žala padaryta nepilnamečio, visus nuostolius už jį atlygina atsakingas pagal įstatymą už jį asmuo arba Keliautojas, su kuriuo nepilnametis keliauja. Jeigu Keliautojas prisiima kaltę ir sutinka atlyginti žalą, ją atlygina vietoje. Tais atvejais, kai Keliautojas kaltės neprisiima, Organizatorius turi teisę žalą atlyginti pats ir išieškoti sumokėtas sumas iš ją padariusio Keliautojo Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Keliautojas neprivalo atlyginti žalos, atsiradusios dėl Nenugalimos jėgos.
2.2.7. Kelionės metu keliaujant Transporto priemonėmis nevartoti alkoholinių gėrimų, nerūkyti ir nevaikščioti Transporto priemonės salone jai važiuojant; Kelionės metu keliaujant lėktuvu, griežtai laikytis visų atitinkamos oro vežėjo bendrovės nustatytų taisyklių ir reikalavimų; Kelionės metu keliaujant savarankiškai asmeniniu transportu, laikytis visų saugumo ir eismo taisyklių reikalavimų.
2.2.8. Kelionės metu imtis saugumo priemonių tam, kad Keliautojo turtas būtų apsaugotas, įskaitant, bet neapsiribojant, ne asmeninėse Kelionės metu naudojamose transporto priemonėse nepalikti savo daiktų be priežiūros, laikyti juos prie savęs, ypač didelio susibūrimo vietose, nepalikti be priežiūros, esant galimybei, asmens dokumentus, pinigus ir vertingus daiktus laikyti seife.
2.2.9. Keliautojas, pagrindinė šios Sutarties šalis, privalo informuoti kitus Keliautojus – Naudos gavėjus, kad kelionė yra organizuojama tik pagal šioje Sutartyje nurodytas sąlygas ir visi Keliautojai privalo vykdyti visas Sutarties sąlygas, pateikti jiems visą po Sutarties sudarymo Organizatoriaus teikiamą informaciją.
2.3. Keliautojas, sudarydamas šią Sutartį, pareiškia ir patvirtina, kad:
2.3.1. gavo rašytinį dokumentą arba nuorodą į elektroninį dokumentą, kuriame išdėstyta visa su Kelione susijusi ir atsižvelgiant į jos tipą reikalinga informacija, nurodyta šios Sutarties 2.1 punkte;
2.3.2. gavo informaciją apie galimybę įsigyti neprivalomą arba privalomą draudimą išlaidoms, atsirandančioms Keliautojui nutraukus sutartį, arba pagalbos, įskaitant Keliautojo grąžinimą į pradinę išvykimo vietą, išlaidoms nelaimingo atsitikimo, ligos ar mirties atveju apmokėti, taip pat apie šių draudimų įforminimo tvarką;
2.3.3. sutinka prieš Kelionę kreiptis telefonu arba elektroniniu paštu į Organizatorių ir reikalingą informaciją iš Organizatoriaus gauti telefonu, elektroniniu paštu arba SMS žinute;
2.3.4. susipažino su Sutarties ir jos priedų sąlygomis, jos yra jam suprantamos, o Organizatorius išaiškino nesuprastų Sutarties ir jos priedų sąlygų prasmę ir reikšmę bei atsižvelgė į Keliautojo pastabas dėl Sutarties;
2.3.5. yra informuotas apie galimybę apsilankyti Organizatoriaus internetinėje svetainėje www.ornitostogos.lt, kuriame skelbiama naujausia ir aktualiausia informacija apie Kelionę ir jos programos pasikeitimus po Sutarties sudarymo ir įsipareigoja iki Kelionės ją reguliariai pasitikrinti;
2.3.6. informavo kitus Keliautojus – Naudos gavėjus, kad Kelionė yra organizuojama pagal šioje Sutartyje nurodytas sąlygas ir visi Keliautojai privalo vykdyti visas Sutarties sąlygas. Keliautojas taip pat patvirtina, kad yra informuotas apie savo pareigą pateikti kitiems Keliautojams visą po Sutarties sudarymo Organizatoriaus siunčiamą informaciją;
2.3.7. už pasinaudojimą Organizatoriaus pateikiamais informacinio pobūdžio medžiaga ir duomenimis ir savo teisių remiantis jais įgyvendinimą bet kuriuo atveju lieka atsakingas pats Keliautojas, Organizatorius už Keliautojo veiksmus ir/ar neveikimą atsakomybės neprisiima;
2.3.8. jis yra Organizatoriaus informuotas, susipažinęs ir žino apie šias pagrindines savo, kaip turisto, teises pagal Direktyvą (ES) 2015/2302, kuri publikuojama https://e-seimas.lrs.lt, ir ši Sutartis ją apima ir jai neprieštarauja;
2.3.9. jis yra Organizatoriaus informuotas, jog gali kreiptis į kompetentingą instituciją – Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą A. Goštauto g. 12, 01108 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. tel. +370 5 2626760, jeigu dėl Organizatoriaus nemokumo atsisakoma suteikti paslaugas.
3. SUTARTIES NUTRAUKIMAS, ATSISAKYMAS
3.1. Keliautojas turi teisę bet kuriuo metu nutraukti Sutartį, raštu apie tai pranešdamas Organizatoriui iki Kelionės pradžios.
3.2. Keliautojui nutraukus Sutartį, Organizatorius gali reikalauti iš Keliautojo sumokėti Sutarties nutraukimo mokestį ar taikyti kitas Kelionės atšaukimo sąlygas, nustatytas Sutarties Specialiosiose sąlygose. Sutarties nutraukimo mokesčio dydis ir/ar kitos Kelionės atšaukimo sąlygos priklauso nuo likusio iki Kelionės pradžios laiko. Keliautojui nutraukus Sutartį dėl kelionės lėktuvu, vykdomos reguliariuoju skrydžiu, skrydžių bilietų kaina nėra grąžinama. Bet kuriuo atveju, Sutarties nutraukimo mokesčio dydis negali viršyti Sutartyje nustatytos Kelionės kainos.
3.3. Keliautojas turi teisę nutraukti Sutartį ir nemokėti Sutarties nutraukimo mokesčio šiais atvejais:
3.3.1. jeigu Organizatorius iki Kelionės pradžios pakeičia Sutarties sąlygas, o Keliautojas per Organizatoriaus nurodytą protingą terminą nesutinka su Organizatoriaus siūlomais Sutarties sąlygų pakeitimais, kai:
3.3.1.1. Organizatorius iki kelionės pradžios yra priverstas iš esmės pakeisti bet kurią iš pagrindinių kelionės paslaugų ir (ar) ypatumų;
3.3.1.2. Organizatorius negali įvykdyti Sutartyje nurodytų specialių Keliautojo reikalavimų;
3.3.1.3. Organizatorius pasiūlo padidinti Kelionės kainą daugiau kaip 8% pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso (toliau – „CK“) 6.7521 straipsnį;
3.3.2. jeigu dėl Keliautojo nurodytų Kelionės trūkumų Sutartis negali būti toliau vykdoma, o Organizatorius per Keliautojo nustatytą protingą laikotarpį nepašalina trūkumų. CK 6.7521 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais Keliautojas gali prašyti sumažinti Kelionės kainą arba atlyginti žalą;
3.3.3. jeigu Kelionės tikslo vietoje ar visiškai greta atsiranda Nenugalimos jėgos aplinkybių, dėl kurių gali tapti neįmanoma vykdyti Kelionę ar nuvežti Keliautoją į Kelionės tikslo vietą. Tokiu atveju Keliautojas turi teisę reikalauti, kad jam būtų grąžinta Kelionės kaina, tačiau jam nesuteikiama teisė papildomai gauti žalos atlyginimą.
3.4. Esant Keliautojo prašymui, Kelionės datos ir/ar Kelionės krypties pakeitimo galimybė svarstoma atskirai kiekvienu atveju, likus ne mažiau kaip 14 dienų iki Kelionės. Jeigu Organizatorius neturi galimybės pakeisti Kelionės datą ir/ar Kelionės kryptį ir Keliautojas nutraukia Sutartį, taikomas šios Sutarties 3.2 punktas.
3.5. Keliautojas turi teisę nenurodydamas priežasties per 14 dienų atsisakyti ne prekybos patalpose sudarytos sutarties CK 6.22810 straipsnio 1 dalies nustatyta tvarka ir turi apie tai pranešti Organizatoriui CK 6.22810 straipsnio 6 ir 7 dalyse nustatyta tvarka. Ši sąlyga netaikoma sutartims dėl apgyvendinimo, prekių vežimo, automobilių nuomos, viešojo maitinimo ar laisvalaikio paslaugų, jeigu Sutartyje nustatyta konkreti paslaugų teikimo data ar laikotarpis (CK 6.22810 straipsnio 2 dalies 12 punktas).
3.6. Organizatorius turi teisę iki Kelionės pradžios nutraukti Sutartį, grąžinti Keliautojui visas už Kelionę sumokėtas sumas ir atlyginti Keliautojo patirtą žalą, jei tokia yra. Organizatoriui nutraukus Sutartį Keliautojo patirta žala neatlyginama šiais atvejais:
3.6.1. Kelionę įsigijusių asmenų skaičius yra mažesnis nei Sutarties Specialiosiose sąlygose nurodytas minimalus Kelionės dalyvių skaičius ir apie tai Keliautojas buvo informuotas Sutartyje nustatyta tvarka;
3.6.2. Organizatorius negali įvykdyti Sutarties dėl Nenugalimos jėgos, esamų ir/ar galimų oro sąlygų, gamtos reiškinių ir jis nedelsdamas iki Kelionės pradžios praneša Keliautojui apie Sutarties nutraukimą.
4. SUTARTIES SĄLYGŲ KEITIMAS
4.1. Organizatorius po Sutarties sudarymo turi teisę didinti Kelionės kainą. Kelionės kainos didinimas galimas tik tuo atveju, kai jį tiesiogiai lemia pasikeitęs (-usi):
4.1.1. vežimo kaina dėl degalų ar kitų energijos šaltinių išlaidų;
4.1.2. su į Sutartį įtrauktų ir nuo jos neatsiejamų paslaugų susijusių mokesčių ar rinkliavų (pvz. turisto rinkliava, oro uosto mokesčiai, kt.), kuriuos taiko tretieji asmenys, tiesiogiai nedalyvaujantys vykdant Kelionę, dydis;
4.1.3. su Kelione susijusios valiutos keitimo kursas.
4.2. Organizatorius aiškiai ir suprantamai informuoja Keliautoją apie Kelionės kainos padidinimą likus ne mažiau kaip 20 dienų iki Kelionės pradžios, nurodydamas Kelionės kainos padidėjimo priežastis ir kaip buvo apskaičiuotas Kelionės kainos padidėjimas.
4.3. Jeigu Kelionės kainos padidinimas viršija 8% galutinės Kelionės kainos, Keliautojas turi teisę nutraukti Sutartį ar pasirinkti Organizatoriaus siūlomą alternatyvią Kelionę.
4.4. Keliautojas po Sutarties sudarymo turi teisę reikalauti sumažinti Kelionės kainą šiais atvejais:
4.4.1. sumažėjus Sutarties 4.1 punkte nurodytoms išlaidoms po Sutarties sudarymo, bet iki Kelionės pradžios;
4.4.2. dėl netinkamo Sutarties vykdymo, nebent Organizatorius įrodo, kad Sutartis vykdoma netinkamai dėl Keliautojo kaltės;
4.4.3. kai dėl siūlomų alternatyvių paslaugų Kelionė tampa žemesnės kokybės, nei nurodyta Sutartyje;
4.4.4. jeigu Organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba Keliautojas jų atsisako pagal CK 6.754 straipsnio 5 dalį;
4.4.5. jeigu dėl Keliautojo nurodytų trūkumų Sutartis negali būti toliau vykdoma, o Organizatorius per Keliautojo nustatytą pagrįstą laikotarpį nepašalina trūkumų.
4.5. Sumažinus Kelionės kainą, Organizatorius turi teisę iš Keliautojui turimos sugrąžinti sumos išskaičiuoti faktines administracines išlaidas. Keliautojo prašymu Organizatorius turi pateikti tokių administracinių išlaidų pagrindimą.
4.6. Organizatorius iki Kelionės pradžios turi teisę vienašališkai keisti kitas Sutarties sąlygas, kai:
4.6.1. pakeitimai nėra esminiai;
4.6.2. Organizatorius Keliautojo pageidaujama forma aiškiai ir suprantamai pateikė Keliautojui informaciją apie pakeitimus.
4.7. Organizatorius nedelsiant aiškiai ir suprantamai turi pateikti Keliautojui informaciją apie:
4.7.1. siūlomus Sutarties pakeitimus;
4.7.2. protingą terminą, per kurį Keliautojas turi informuoti Organizatorių apie savo sprendimą;
4.7.3. pasekmes, jei Keliautojas neatsakytų per Organizatoriaus nurodytą terminą;
4.7.4. alternatyvią Kelionę ir jos kainą, kai tokia Kelionė pasiūloma.
4.8. Keliautojas turi teisę savo pasirinkimu per Organizatoriaus nurodytą protingą terminą sutikti su Organizatoriaus siūlomais Sutarties sąlygų pakeitimais ar nutraukti Sutartį nemokėdamas sutarties nutraukimo mokesčio.
4.9. Keliautojui nutraukus sutartį, Organizatorius gali Keliautojui pasiūlyti lygiavertę ar aukštesnės kokybės kitą Kelionę. Jei dėl Sutarties pakeitimų ar pasirinktos alternatyvios Kelionės suprastėja Kelionės kokybė ar sumažėja jos kaina, Keliautojas turi teisę reikalauti grąžinti sumažėjusios Kelionės kainos skirtumą.
4.10. Po Sutarties sudarymo abiejų šalių rašytiniu susitarimu gali būti keičiama bet kuri Sutarties sąlyga.
4.11. Keliautojas turi teisę perleisti savo teisę į Kelionę kitam asmeniui, kuris įgys visas Keliautojo teises ir pareigas pagal Sutartį, jeigu iki Kelionės pradžios Organizatoriui pateikia pagrįstą pranešimą. Keliautojo pranešimas visais atvejais laikomas pagrįstu, jeigu jis pateiktas ne vėliau kaip likus 7 dienoms iki Kelionės pradžios.
4.12. Organizatorius informuoja Keliautoją, perleidžiantį savo teisę į Kelionę kitam asmeniui, apie faktines Sutarties perleidimo išlaidas ir pateikia jas pagrindžiančius įrodymus. Tos išlaidos turi būti pagrįstos ir neviršyti Organizatoriaus dėl Sutarties perleidimo patirtų faktinių išlaidų.
4.13. Jeigu Keliautojas įsigijo Kelionę lėktuvu, vykdomą reguliariuoju skrydžiu, ir nori perleisti Kelionę trečiajam asmeniui, Keliautojas privalo sumokėti skrydį vykdančio oro vežėjo nustatyto dydžio mokestį už keleivio duomenų (vardo, pavardės, kt.) keitimą (kai yra įmanoma perleisti skrydžio bilietus trečiajam asmeniui pagal skrydį vykdančio oro vežėjo bendrovės taisykles).
4.14. Teisę į Kelionę perleidžiantis Keliautojas ir kitas asmuo Organizatoriui už Kelionės kainos ir išlaidų, susijusių su teisės į Kelionę perleidimu, sumokėjimą atsako solidariai.
4.15. Tais atvejais, kai toks perleidimas prieštarauja Organizatoriaus tiekėjo ir/ar partnerio, taisyklėms (t.y. jei per laiką, likusį iki Kelionės pradžios jau neleidžiama užsakyti ir/ar keisti vietos transporto priemonėje ir (ar) viešbutyje naujo asmens vardu), apie tai nurodoma Sutartyje.
5. ASMENS DUOMENŲ APSAUGA
5.1. Keliautojo asmens duomenų valdytojas yra Organizatorius, UAB „Ornitostogos“, kodas 305010841, registruotos buveinės adresas Paramėlio k. 6, 65273, Varėnos r., biuro adresas S. Žukausko g. 26-60, Vilnius, tel. +370 651 20363, el. paštas info@ornitostogos.lt. Organizatorius tvarko Keliautojo asmens duomenis Sutarties sudarymo ir vykdymo, įskaitant ir Organizatoriaus teikiamų paslaugų užsakymo ir jų suteikimo, tikslu; tiesioginės rinkodaros tikslu (tik gavus Keliautojo sutikimą). Asmens duomenų tvarkymo teisinis pagrindas: 2016-04-27 dienos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrojo duomenų apsaugos reglamento) 6 straipsnio 1 dalies a ir b punktai.
5.2. Sutarčių sudarymo ir vykdymo, įskaitant ir Organizatoriaus teikiamų paslaugų užsakymo ir suteikimo, tikslu Organizatorius tvarko šiuos Keliautojo asmens duomenis: vardą, pavardę, asmens kodą, gimimo datą, gyvenamosios vietos adresą, pilietybę, telefono numerį, asmens tapatybės kortelės (paso) numerį, išdavimo datą ir vietą, elektroninio pašto adresą, mokėjimo kortelių duomenis, Kelionės dokumento numerį ir datą, Kelionės maršrutą; IP adresą, Keliautojo identifikatorių, kurį užsakymo sistema priskiria Keliautojui (jei Kelionė ar kitos Organizatoriaus paslaugos / produktai įsigyjami Organizatoriaus interneto svetainėse www.ornitostogos.lt ir www.ornishop.lt). Tiesioginės rinkodaros tikslu Organizatorius tvarko šiuos Keliautojo asmens duomenis: vardą, elektroninio pašto adresą.
5.3. Filmavimas ir fotografavimas Organizatoriaus organizuojamų renginių metu yra vykdomas reprezentaciniais, veiklų viešinimo ir reklamos tikslais. Asmens vaizdo duomenų (vaizdo įrašų ar fotografijų), surinktų organizuojamų renginių metu, valdytojas yra Organizatorius. Renginių metu padaryti vaizdo įrašai ir (ar) fotografijos gali būti viešinami bei transliuojami gyvai socialiniuose tinkluose (Facebook, Instagram, YouTube), internetiniame tinklapyje, taip pat kitose reklamos ar informacijos sklaidos priemonėse. Jeigu dalyvaudamas renginyje Keliautojas pastebi, kad yra filmuojamas (fotografuojamas) jam to nepageidaujant, jis turi teisę tai išreikšti jį fiksuojančiam asmeniui. Keliautojo valia šiuo klausimu yra visada gerbiama (nebent fiksuojama informacija padeda atskleisti teisės aktų pažeidimus). Keliautojui pageidaujant, jog jo atvaizdas būtų pašalintas iš valdomų komunikacijos kanalų (anksčiau minėtų socialinių tinklų ar internetinės svetainės), jis gali kreiptis el. paštu info@ornitostogos.lt su prašymu vaizdą pašalinti. Surinkti asmens vaizdo duomenys Organizatoriaus yra saugomi ne ilgiau nei 3 metus nuo jų padarymo momento.
5.4. Keliautojui susisiekus su Organizatoriumi ir jam nustačius jo asmens tapatybę, jis gali įgyvendinti šias savo asmens duomenų valdymo teises:
5.4.1. gauti informaciją apie duomenų tvarkymą;
5.4.2. susipažinti su Organizatoriaus tvarkomais savo asmens duomenimis;
5.4.3. reikalauti ištaisyti netikslius savo asmens duomenis ir papildyti neišsamius savo asmens duomenis;
5.4.4. reikalauti ištrinti duomenis („teisė būti pamirštam“);
5.4.5. reikalauti apriboti savo asmens duomenų tvarkymą;
5.4.6. teisę į duomenų perkeliamumą;
5.4.7. tuo atveju, kai asmens duomenys yra tvarkomi sutikimo pagrindu – teisę bet kuriuo metu atšaukti savo sutikimą;
5.4.8. reikalauti, kad jo atžvilgiu nebūtų taikomas tik automatizuotu duomenų tvarkymu grindžiamas sprendimas ir toks sprendimas būtų peržiūrėtas.
5.5. Keliautojas, manydamas, kad jo asmens duomenų teisės buvo pažeistos, turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, L. Sapiegos g. 17, 10312, Vilnius, tel. 8 5 2127532, el. paštas ada@ada.lt, interneto svetainė www.ada.lt.
5.6. Keliautojas patvirtina, kad yra informuotas, jog jo asmens duomenys, kurie yra būtini Sutarties tikslams pasiekti, gali būti perduoti Organizatoriaus vardu ir (ar) jo nurodymu veikiantiems tretiesiems asmenims teikiantiems klientų aptarnavimo, programinės įrangos priežiūros, apskaitos ir kitas paslaugas, tame tarpe tretiesiems asmenims, su kuriais Organizatorius bendradarbiauja ir/ar kurių paslaugomis naudojasi Europos Sąjungoje ir už jos ribų. Organizatorius patvirtina, kad duomenų perdavimas vykdomas taikant saugumo priemones pagal atitinkamas Sutartis su šių duomenų gavėjais.
5.7. Organizatorius tvarko Keliautojo asmens duomenis ne ilgiau nei to reikalauja nurodyti duomenų tvarkymo tikslai ar numato taikomi teisės aktai, jeigu juose yra nustatytas ilgesnis duomenų saugojimo terminas.
5.8. Jeigu Keliautojas, pasirašantis šią Sutartį (pagrindinė Sutarties šalis), pateikia Organizatoriui kitų keliautojų, kurie gaus naudą pagal šią Sutartį, asmens duomenis, tai Keliautojas, pasirašantis šią Sutartį (pagrindinė Sutarties šalis), patvirtina, kad asmens duomenis iš kitų keliautojų, kurių naudai Keliautojas sudaro Sutartį, gavo su jų aiškiu sutikimu dėl tokių duomenų tvarkymo ir perdavimo Organizatoriui, jo atstovams ir/ar partneriams. Jeigu asmens duomenys yra nepilnamečio asmens iki 16 metų, tai Keliautojas, pasirašantis šią Sutartį (pagrindinė Sutarties šalis), patvirtina, jog gavo įstatyminių atstovų (tėvų, globėjų ar kt.) sutikimą dėl nepilnamečio asmens duomenų tvarkymo ir perdavimo Organizatoriui, jo atstovams ir/ar partneriams.
5.9. Keliautojas prisiima visą atsakomybę dėl Organizatoriui pateiktų savo ir kitų Keliautojų, kuriuos atstovauja, asmens duomenų (jei teikia) teisingumo ir tikslumo. Keliautojas, teikdamas, redaguodamas ar kitaip tvarkydamas duomenis (įskaitant savo ir/ar kitų Keliautojų asmens duomenis), užtikrina, kad turi teisę taip tvarkyti duomenis ir prisiima visą atsakomybę už dėl neteisėto tokių duomenų tvarkymo galinčius kilti Organizatoriui ir/ar trečiųjų asmenų nuostolius.
5.10. Detalesnė informacija apie asmens duomenų tvarkymą ir susijusias teises viešai skelbiama Privatumo politikoje Organizatoriaus interneto svetainėje www.ornitostogos.lt. Keliautojas, pasirašydamas šią Sutartį, pareiškia ir patvirtina, kad yra susipažinęs su joje pateiktomis asmens duomenų tvarkymo taisyklėmis, jos jam yra aiškios ir jis su jomis sutinka.
6. ATSAKOMYBĖ
6.1. Organizatorius atsako už bet kokius techninius užsakymo sistemos trūkumus, kurių atsirado dėl jo kaltės sudarant Sutartį ir už bet kokias užsakymo proceso metu padarytas klaidas. Atsakomybė netaikoma, kai užsakymo klaidos atsirado dėl Keliautojo kaltės arba jas sukėlė Nenugalimos jėgos aplinkybės.
6.2. Keliautojas Sutartyje nurodytais kontaktais nedelsiant turi pranešti Organizatoriui apie bet kokį netinkamo Sutarties vykdymo ar Sutarties nevykdymo atvejį, jo pastebėtą Kelionės metu ir nurodyti protingą terminą trūkumams ištaisyti. Jeigu trūkumus būtina ištaisyti nedelsiant, Keliautojas neprivalo nurodyti termino.
6.3. Jeigu Sutartyje nurodytos paslaugos teikiamos ne pagal Sutarties sąlygas, Organizatorius per Keliautojo nustatytą protingą terminą privalo ištaisyti Keliautojo nurodytus trūkumus, išskyrus kai to padaryti neįmanoma arba jei tai sukeltų neproporcingų išlaidų, atsižvelgiant į trūkumų mastą ir į netinkamai suteiktų paslaugų, nurodytų Sutartyje, vertę. Jeigu Organizatorius neištaiso trūkumų dėl šiame Sutarties punkte nurodytų priežasčių, taikomos CK 6.7541 straipsnio nuostatos dėl žalos atlyginimo. Jeigu Organizatorius per Keliautojo nustatytą protingą terminą neištaiso trūkumų ne dėl šiame Sutarties punkte nurodytų priežasčių, Keliautojas gali padaryti tai pats ir pareikalauti padengti būtinas išlaidas.
6.4. Jeigu Organizatorius negali suteikti didelės paslaugų dalies pagal Sutartį arba Keliautojo sugrįžimo į išvykimo vietą paslauga nesuteikiama taip, kaip buvo susitarta, Organizatorius privalo pasiūlyti Keliautojui be papildomų išlaidų tinkamas alternatyvias paslaugas, kurių kokybė, jeigu įmanoma, būtų lygiavertė Sutartyje nurodytai kokybei arba aukštesnė už ją, kad būtų galima toliau tęsti Kelionę. Kai dėl siūlomų alternatyvų Kelionė tampa žemesnės kokybės nei nurodyta Sutartyje, Organizatorius atitinkamai sumažina Kelionės kainą. Jei pasiūlytos alternatyvos nėra panašios į tas paslaugas, dėl kurių buvo susitarta Sutartyje, arba, jei suteiktas Kelionės kainos sumažinimas yra neadekvatus ir ši neatitiktis iš esmės daro poveikį Kelionės vykdymui, o Organizatorius per Keliautojo nustatytą pagrįstą laikotarpį padėties neištaiso, Keliautojas gali nutraukti Sutartį nemokėdamas Sutarties nutraukimo mokesčio ir paprašyti sumažinti Kelionės kainą ir (arba) atlyginti turtinę ir neturtinę žalą.
6.5. Jeigu Kelionė apima vežimo paslaugą, Organizatorius šios Sutarties 6.4 punkte nurodytais atvejais be papildomo užmokesčio turi užtikrinti Keliautojo grąžinimą į pradinę išvykimo vietą lygiavertės rūšies transportu arba nuvežimą į kitą vietovę, dėl kurios sutinka Keliautojas, taip pat grąžinti Keliautojui Kelionės kainos dalį už nesuteiktas paslaugas.
6.6. Jeigu dėl Nenugalimos jėgos Organizatorius negali užtikrinti Keliautojo grąžinimo taip, kaip numatyta Sutartyje, Organizatorius privalo apmokėti būtino apgyvendinimo, kurio kategorija, jeigu įmanoma, yra lygiavertė nurodytajai Sutartyje, tam laikotarpiui, kiek trunka Nenugalimos jėgos aplinkybės, bet ne ilgesniam kaip 3 (trijų) nakvynių laikotarpiui kiekvienam Keliautojui, išlaidas, išskyrus atvejus, kai kituose įstatymuose ar Europos Sąjungos teisės aktuose numatyti ilgesni laikotarpiai (pavyzdžiui, riboto judumo ir juos lydintiems asmenims, nėščiosioms ir nelydimiems nepilnamečiams, taip pat asmenims, kuriems reikia specialios medicinos pagalbos, jei Keliautojas apie jo specialius poreikius praneša Organizatoriui likus ne mažiau kaip 48 valandoms iki Kelionės pradžios).
6.7. Keliautojas turi teisę reikalauti, kad jam be nepagrįsto delsimo būtų atlyginta turtinė ir neturtinė žala šiais atvejais:
6.7.1. jeigu dėl Keliautojo nurodytų trūkumų Sutartis negali būti toliau vykdoma, o Organizatorius per Keliautojo nustatytą protingą terminą nepašalina trūkumų;
6.7.2. jeigu Organizatorius dėl pagrįstų priežasčių negali pasiūlyti alternatyvių paslaugų arba Keliautojas jų atsisako pagal Sutarties 6.4 punktą;
6.7.3. kitais CK nustatytais atvejais.
6.8. Organizatorius neatsako už netinkamą Sutarties įvykdymą, jeigu įrodo, kad Sutartis buvo netinkamai vykdoma dėl:
6.8.1. Keliautojo kaltės (pavyzdžiui, Keliautojas neturi Kelionei reikalingų ir galiojančių asmens tapatybės dokumentų, neatvyksta laiku į išvykimo vietą, trukdo tęsti Kelionę);
6.8.2. trečiosios šalies, nesusijusios su paslaugų teikimu pagal Sutartį, kaltės ir todėl nebuvo įmanoma žalos numatyti arba jos išvengti;
6.8.3. Nenugalimos jėgos.
6.9. Jeigu žala, išskyrus žalą, atsiradusią dėl Keliautojo mirties, sveikatos sužalojimo, taip pat tyčinę žalą ar dėl didelio neatsargumo padarytą žalą, Keliautojui padaroma teikiant Sutartyje numatytą paslaugą, tačiau tą paslaugą teikia ne pats Organizatorius, Organizatoriaus atsakomybė už tokią žalą gali būti ribojama triguba Kelionės kaina.
6.10. Keliautojui padaryta turtinė ir neturtinė žala atlyginama CK nustatyta tvarka.
6.11. Keliautojo teisė gauti žalos atlyginimą ar teisė į kainos sumažinimą nedaro poveikio Keliautojo teisėms pagal 2004 m. vasario 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 261/2004, nustatantį bendras kompensavimo ir pagalbos keleiviams taisykles atsisakymo vežti ir skrydžių atšaukimo arba atidėjimo ilgam laikui atveju, panaikinantį Reglamentą (EEB) Nr. 295/91 (OL 2004 L 046, p. 1), 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 1371/2007 dėl geležinkelių keleivių teisių ir pareigų (OL 2007 L 315, p. 14), 2009 m. balandžio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (EB) Nr. 392/2009 dėl keleivių vežėjų jūra atsakomybės avarijų atveju (OL 2009 L 131, p. 24), 2010 m. lapkričio 24 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 1177/2010 dėl jūrų ir vidaus vandenų keliais vykstančių keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 (OL 2010 L 334, p. 1), 2011 m. vasario 16 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 181/2011 dėl miesto ir tolimojo susisiekimo autobusų transporto keleivių teisių, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (EB) Nr. 2006/2004 (OL 2011 L 55, p. 1), ir pagal tarptautines konvencijas.
6.12. Pagal Sutarties 6.7 punktą Organizatoriaus išmokėtas žalos atlyginimas arba Organizatoriaus Keliautojui suteiktas kainos sumažinimas ir pagal Sutarties 6.11 punkte nurodytus Europos Sąjungos teisės aktus ir tarptautines konvencijas išmokėtas žalos atlyginimas arba suteiktas Kelionės kainos sumažinimas Keliautojui išskaitomi vienas iš kito, kad būtų išvengta dvigubo žalos atlyginimo.
6.13. Nė viena iš Sutarties Šalių neatsako už prisiimtų įsipareigojimų visišką ar dalinį neįvykdymą, jeigu ji įrodo, kad įsipareigojimų neįvykdė dėl Nenugalimos jėgos aplinkybių.
6.14. Sutarties Šalis, kuri dėl Nenugalimos jėgos aplinkybių negali įvykdyti savo įsipareigojimų, privalo nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 (penkias) dienas nuo aplinkybių atsiradimo ar paaiškėjimo, raštu informuoti apie tai kitą Šalį. Pranešime išdėstyti faktai turi būti patvirtinti kompetentingos valdžios institucijos. Jeigu Nenugalimos jėgos aplinkybės užsitęsia ilgiau kaip 3 (tris) mėnesius, Šalys tarpusavio susitarimu gali nutraukti Sutartį.
7. KITOS SĄLYGOS IR SUSITARIMAI
7.1. Vykdydamos šios Sutarties sąlygas, Šalys vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės norminiais aktais.
7.2. Keliautojo teises gina CK, Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymas, Lietuvos Respublikos reklamos įstatymas, Lietuvos Respublikos turizmo įstatymas, Direktyva (ES) 2015/2302 bei kiti Lietuvos įstatymai ir poįstatyminiai teisės aktai, Europos Sąjungos teisės aktai, tarptautiniai susitarimai bei ši Sutartis.
7.3. Jeigu Keliautojas ne dėl Organizatoriaus kaltės negauna įvažiavimo į Kelionės šalį vizos, pamiršta ar pameta asmens ar kitus būtinus Kelionei dokumentus, jei dokumentai yra netvarkingi ir tinkamai neparuošti Kelionei, jeigu Keliautojas neatvyksta į pirminę išvykimo bei Organizatoriaus atstovo nurodytas vietas, savalaikiai nepraneša Organizatoriui apie savo sprendimus dėl Sutarties sąlygų pakeitimo, Organizatorius nėra laikomas atsakingu ir jokių Keliautojo dėl to patirtų ar su tuo susijusių išlaidų Keliautojui neatlygina, įskaitant, bet neapsiribojant, Keliautojui dėl šių priežasčių laiku neišvykus į Kelionę ir/ar ją ar jos dalį praleidus.
7.4. Kelionės metu kilus konfliktui ar atsiradus nepasitenkinimui dėl šios Sutarties netinkamo vykdymo ar neįvykdymo, argumentuotos ir pagrįstos pretenzijos nedelsiant turi būti pareiškiamos Organizatoriui ir /ar jo atstovui. Pretenzijos dėl nesprendžiamų ar netinkamai sprendžiamų problemų turi būti pareikštos raštu. Nepavykus konflikto išspręsti, pretenzijas Organizatoriui galima pareikšti raštu per 14 dienų nuo Kelionės pabaigos. Organizatorius privalo argumentuotai raštu atsakyti į pretenzijas per 14 dienų nuo pretenzijų gavimo dienos.
7.5. Šiai Sutarčiai taikoma Lietuvos Respublikos teisė. Visi ginčai, kylantys iš šios Sutarties vykdymo sprendžiami dvišalėmis derybomis, o nepavykus susitarti – Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka. Ginčai dėl Sutarties netinkamo vykdymo ar nevykdymo ne teisme nagrinėjami Lietuvos Respublikos vartotojų teisių apsaugos įstatymo nustatyta tvarka Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje, adresu A. Goštauto g. 12, 01108 Vilnius, el. p. tarnyba@vvtat.lt, tel. +370 5 2626760, interneto svetainė www.vvtat.lt. Elektroniniu būdu prašymą galima pateikti per EGS platformą http://ec.europa.eu/odr/.
7.6. Ginčus, nesutarimus ar reikalavimus, kylančius iš šios Sutarties ar susijusius su ja, jos pažeidimu, nutraukimu ar galiojimu, kurių Šalims nepavyks išspręsti taikiai tarpusavio derybų būdu ir neteisminėse ginčų nagrinėjimo institucijose, Šalys spręs Vilniaus miesto teismuose pagal Lietuvos Respublikos įstatymus.
7.7. Ši Sutartis laikoma tinkamai sudaryta ir įsigalioja, kai yra Šalių patvirtinama bent vienu iš nurodytų būdų: (i) abiem Šalis ją pasirašius fiziniais parašais; (ii) abiem Šalis apsikeitus fiziniais parašais pasirašytomis skenuotomis jų versijomis (.pdf); (iii) abiem Šalis pasirašius ją el. parašu; (iv) Keliautojui ir/ar jo įgaliotam asmeniui apmokėjus visą Kelionės Kainą ar jos dalį pagal Organizatoriaus išrašytą ir kartu su šia Sutartimi pateiktą sąskaitą, kuri laikoma neatsiejama šios Sutarties dalimi.
7.8. Šios Sutarties sąlygos privalomos Organizatoriui, Keliautojui ir visiems keliautojams, kurių vardu veikia ir/ar juos atstovauja Keliautojas šios Sutarties atžvilgiu ir yra įsipareigoja juos su šios Sutarties sąlygomis tinkamai supažindinti. Keliautojas patvirtina, kad nuodugniai susipažino su šiomis Sutarties sąlygomis ir suprato visas jos nuostatas bei informavo kitus Keliautojus – Naudos gavėjus, kad Kelionė yra organizuojama tik pagal šias Sutarties sąlygas ir visi keliautojai privalo vykdyti visas Sutarties sąlygas.
7.9. Keliautojas taip pat patvirtina, kad sudarydamas šią Sutartį, gavo visą informaciją apie Kelionę ir/ar gavo nuorodą į Organizatoriaus interneto svetainę www.ornitostogos.lt, kur tokia informacija yra pateikiama. Keliautojas patvirtina, jog tokį informacijos pateikimą jis laiko tinkamu ir priimtinu.